vrijdag 14 december 2012

Mens en natuur: Doe de weggooitest


Mijn resultaat:
Gemiddeld 150 euro per jaar. Voedselverspilling is een vorm van energieverspilling. Voordat een maaltijd bij u op tafel staat, hebben de ingrediƫnten vaak al een lange weg afgelegd. Producten worden geteeld, vervoerd, bewerkt en verpakt. Dit kost allemaal energie. Als u een bruikbaar product uiteindelijk weggooit, is dat allemaal voor niets geweest. Weggooien is zonde, want eten is om op te eten!
Voedselverspilling kent vele kanten. Let bijvoorbeeld tijdens het koken op dat u niet meer kookt dan de eters op kunnen. Twijfelt u of een maaltijd genoeg zal zijn, maak dan wat extra van iets dat u kunt bewaren en de volgende dag op kunt eten.

Ik kan bijvoorbeeld beter mijn hoeveelheid eten inschatten (Soms is mijn ogen groter dan mijn buik). Waardoor ik geen eten meer over heb en het dan ook niet meer moet wegsmijten.

 Wil je ook de test doen? Klik dan op deze link : http://adviesopmaat.milieucentraal.nl/MC-AoM2/MC_AoM/kb_Voedselverspilling?init=true&utm_source=mc&utm_medium=tekstlink&utm_campaign=Doe-de-weggooitest

Geen opmerkingen:

Een reactie posten