maandag 10 december 2012

Mens en lijden: Leven na de dood ?

Het zou zeer mooi zijn dat we nog verder zouden leven na de dood. Maar waarom zeggen ze dan dood? Dood is voor mij dat je niets meer hoort, ziet, voelt. Dat alles rondom jouw gedaan is. Voor mij is er geen leven na de dood. Ons lichaam sterft af en dan is het afgelopen. Ons leven op deze grote wereldbol is gedaan. Er is eigenlijk ook niemand die kan bewijzen dat er leven na de dood is. Iedereen droomt er wel van maar dan denk ik dat dit meer uit angst is, angst om dood te zijn, om er niet meer te zijn. Het zou ook fijn zijn mocht er leven na de dood zijn om bepaalde situaties anders te doen. Beter te doen. Maar ik geloof er niet in.


Ik kan dit koppelen aan de cursus. In de cursus staan er 4 soorten visies. De eerste is het leven houdt op bij het afsterven van het lichaam, het tweede gaat over de dood als overgang naar... de voorlaatste gaat over de doorgangspoort naar een eeuwig leven bij God en de laatste visie gaat over de dood als overgang naar een nieuw aards leven. Ik kan er ook mens en zingeving. Ik had daarin vermeld dat ik niet geloof in God. Ik geloof wel dat er "iets" is dat over ons waakt, maar dat dat niet God is. Daarom kan ik mij ook niet aansluiten bij de andere 3 visies vanuit de cursus.

Mijn visie past bij de eerste visie van de cursus " Het leven houdt op bij het afsterven van het lichaam."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten