maandag 10 december 2012

Mens en lijden: Noodweer op Pukkelpop

Noodweer tijdens Pukkelpop. Ik was net op reis naar Spanje toen ik hoorde van het nieuws. We zijn direct een krant gaan kopen want de Belgische toeristen maakten ons bang. We wisten niet of er familieleden daar waren of niet. Gelukkig was er niemand van mijn familie op pukkelpop ik was zeer blij. Maar toen hoor je dat er verschillende doden zijn door het noodweer. Iets wat leuk en toffe ervaring moest zijn, werd omgezet in een ware nachtmerrie. 

Ik kan hier de cursus linken. Pukkelpop is eerst en vooral een natuurramp. Het lijden is hier veroorzaakt door de natuur. Ook is er sprake van lichamelijk lijden. Er waren veel gewonden en ook jammer genoeg doden. Men zocht ook altijd een schuldige en men stak het dan op de organisator. Terwijl hij hier niets kon aan doen. Hierdoor wou de organisator stoppen met pukkelpop. Later veranderde de mening van de mensen en werd hij als een held ontvangen. De mensen wouden gewoon boos zijn op iemand, om zich af te reageren, om alles te kunnen verwerken. Daarom hebben ze de organisator eventjes de schuld gegeven.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten