zaterdag 15 december 2012

Mens en natuur: Dagen Zonder Vlees

Dagen Zonder Vlees is een actie waarbij niet-vegetariërs zich inzetten om tijden de vastenperiode minder vlees en vis te eten.
Zo'n 9.000 mensen bespaarden ruim 160 hectare uit op hun ecologische voetafdruk. In het artikel vergelijken ze zit met 160 miljoen liter water. Dat is enorm veel !! Ik wist niet dat dit zo'n grote impact had op onze ecologische voetafdruk. Door 40 dagen geen vlees en vis te eten hebben ze veel hectare bespaard en is men ook bewust geworden van hun eetpatroon. Ook zijn ze bewust geworden over het feit dat we niet elke dag zoveel vlees moeten eten. We kunnen ook leven zonder vlees. Ik vertelde dit aan mijn papa en hij was ook verwondert van het resultaat. Ik vraag mij dan wel af wat ze dan WEL hebben gegeten. Ik vind dit een schittert resultaat, ze mogen nog meer van zo'n acties doen. bevoorbeeld op scholen in de refter. 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten