woensdag 19 december 2012

Mens en medemens: 10 beloften

1: God is er
2: Ik ben eerbiedig
3: Deze dag is heilig
4: Ik respecteer mijn afkomst
5: Ik wil leven
6: Ik ben trouw
7: Ik heb genoeg
 8: Ik ben eerlijk9: Mijn liefde is puur
10: Ik ben dankbaar


Het is belangrijk dat je elke dag ziet als iets nieuws. Een nieuwe ervaring, een nieuwe verrijking. De ene dag is al eens wat slechter dan een andere dag. Dit is bij iedereen zo. Niet alles kan altijd perfect lopen. We moeten ook nog kunnen leren uit de zaken die verkeerd gaan.
Ik vind het ook belangrijk dat je jouw afkomst respecteert. Mocht ik geadopteerd zijn dan zou ik willen weten van waar ik kom. Jouw afkomt maakt een groot deel uit van jouw leven. En hier nog eens komt mijn belangrijkste waarde aanbod. "Ik ben eerlijk." Ik ga er nog altijd vanuit van "Eerlijkheid duurt het langst."

Site: http://www.youtube.com/watch?v=oXoBn8_IrAg

1 opmerking:

  1. Eerlijkheid is inderdaad een belangrijke waarde. Als je niet eerlijk bent, kom je niet ver in je leven.

    BeantwoordenVerwijderen