vrijdag 14 december 2012

Mens en medemens: Mijn belangrijkste waarde

Mijn belangrijkste waarde is eerlijkheid.

Ik vind eerlijkheid enorm belangrijk in relaties tussen mensen. Door eerlijk te zijn zal de ander jou vertrouwen, zal de ander steun bij jou vinden, de ander zal zich ook beter op zijn gemak voelen. Ik vind als je liegt of iets verzwijgt dat het toch vroeg of laat uitkomt. Door de liegen of te verzwijgen maak je het ook alleen maar erger. Het komt misschien uit doordat iemand zijn mond voorbij heeft gepraat of door een stom toeval. Doordat je niet eerlijk bent gaan mensen je niet meer als serieus zien, gaan mensen jouw niet meer vertrouwen. Wees eerlijk ook al is het kwetsend, liever uit jouw eigen mond dan uit de mond van de ander. 

1 opmerking:

  1. Ik vind eerlijkheid ook een belangrijke waarde. Het is erg dat je tegen anderen liegt, want de waarheid komen ze toch te weten. Eerlijkheid toont soms je gevoelige kant, maar daar is niets mis mee. Wanneer je tegen andere mensen liegt, ben ik er zeker van dat je ook tegen jezelf liegt. Hierdoor zal je je 'verhalen' beginnen geloven en weet je niet meer wat de realiteit is. Door eerlijk te zijn kom je meer te weten over elkaar en kan je elkaar beter helpen en begrijpen. Wanneer je eerlijk bent, ben je volledig jezelf en zo hebben de mensen je graag!

    BeantwoordenVerwijderen