zaterdag 15 december 2012

Mens en natuur: hogeschool Leiden

In dit filmpje van de hogeschool in Leiden komen allerlei duurzame ideeën aan bod. Zo nam ik er een paar uit die voor mij haalbaar zijn. Zoals minder met de auto ergens naar toe rijden, dubbelzijdig printen, minder lang douchen, lichten afschakelen als het niet nodig is, duurzaam materiaal gebruiken, minder water verbruiken (wij gebruiken voor sommige zaken ook al regenwater, zoals de wc), verwarming 1 graad lager. Ook wil ik later mijn huis aanpassen aan mijn pensioen. bevoorbeeld door bredere deuren, een inloop douche, brede trap voor later een stoelliftje op te plaatsen enz. Ik vind ook dat het onderwijs de cursussen online moet zetten, zo verbruiken we minder papier en dat is goed voor onze natuur.



1 opmerking:

  1. het filmpje is te vinden op:

    http://www.hsleiden.nl/duurzaamheid/

    BeantwoordenVerwijderen